Massa hysterie vanwege een beledigende film

Als één tiende van de mensen snappen hoe het een en ander in elkaar steekt zoals deze jongen (klik op het filmpje onderaan), dan zou de wereld denk ik er heel anders uitgezien hebben.

We laten ons bezig houden met massa hysterie. De media bepalen voor iedereen waar men over na moet denken en waar men zich mee bezig moet houden. Iemand maakte een ‘film’ over de profeet vzmh en bijna alle aandacht gaat opeens daar naar toe. Wat voel ik mij toch zo beledigd zeg… Is mijn profeet of mijn geloof even waard als de makers van deze film om mijn energie hieraan te verspillen? Mijn geloof, mijn god en mijn boodschapper zijn verheven boven iedereen. De invloed die ze hebben op mijn leven, denkwijze, handeling en de dagelijkse gebeden die ik verricht voor mijn boodschapper kan deze film of welke actie dan ook niet evenaren.

Wat wel mijn energie waard is, zijn de echte problemen die er toe doen. De problemen bij de wortels aanpakken in plaats van me bezig houden met deze massa hysterie. Haters van de islam of van welke ideologie dan ook is niet nieuw. Ik laat me daarom niet afleiden van de kern van de problemen. Beluister deze video van deze jonge gast en ik durf zelfs te zeggen dat hij het beter begreep dan menig bebaarde moslims.

Het ergste van alles is niet zo zeer dat men kritiek uit op de makers van het filmpje… wil je echt toch nog bezig zijn met het incident doe het dan goed en richt je op diegenen die hier weinig aan doen. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Saoediërs? Het land van de twee heiligste plekken van de moslims ter wereld? Waar zijn al die wahabisten met hun wapens en geschreeuw? Hoor ik ze Saoedi-Arabië verwijten? De grootste bondgenoot van de Amerikanen? De schoothonden van de VS? Kunnen de Saoediërs niet dreigen met hun olievoorraad? Of op zijn minst serieuze stappen nemen om de VS aan haar tand voelen. Genoeg diplomatieke manieren hoe je hier een einde aan kunt maken. Maar nee. De gestoorden denken met kalashnikov’s iets te kunnen veranderen aan het probleem. Als je toch hier iets tegen wilt doen, doe het dan goed en richt je op de hypocriete Saoedische land in plaats van jullie zelf voor schut te zetten bij een Amerikaanse ambassade. Het gezwel van het probleem zit o.a. daar bij die oliesjeiks, maar op de eerste plaats bij de elites die de internationale banken draaiend houden.

Wil je wat bij leren en weten wat er echt toe doet? Bekijk de video en neem de wijsheid van deze jongen over.

“10 En verdraag wat zij zeggen geduldig en ga minzaam bij hen weg. 11 En laat Mij maar met de loochenaars die een aangenaam leven leiden en geef hun nog enig uitstel.”  (Koran 73: 10-11)

“68 Wanneer jij hen ziet die over Onze tekenen kletsen, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan en als de satan maakt dat jij vergeet, blijf dan na het je herinnerd te hebben niet bij de mensen die onrecht plegen zitten.”  (Koran 6: 68)

Badr Youyou

