‘Halale sekslijn’

telefoonseksLos van het onderwerp halal en haram, wil ik zeggen dat ik heus wel veel meisjes, jongens, mannen en vrouwen begrijp, dat ze seksueel contact zoeken aan de telefoon met iemand die ze via internet hebben leren kennen. Onze kinderen (wat klink ik oud) hebben ook behoeften. Als we terug in de tijd gaan, was het leven niet zo complex als heden ten dage. Mensen deden niet moeilijk. Mannen waren echte mannen, harde werkers, jagers, krijgers, beschermheren, akkerbouwers… etc. Vond een man een vrouw leuk, dan is dat al genoeg om haar hand te vragen bij de vader en als ze ermee instemde dan was alles geregeld. De man had weinig bezit, behalve zijn hart van goud, oprechtheid en eerlijkheid. Men nam genoeg met weinig. We hoeven niet eens zo ver te gaan. Marokkanen en Turken hoeven alleen maar te kijken naar hun ouders hoe zij dat gedaan hebben, dan weet je waar ik het over heb.

Afijn… Terugkomend naar het onderwerp seksueel contact. Vandaag de dag is de maatschappij wat ingewikkelder geworden. Het aanbod is groter. In combinatie met een bepaalde verloedering of vervaging van normen en waarden, maar ook dat vrouwen steeds meer te zeggen hebben dan vroeger, het feit dat zij evenveel het werk doen als mannen en op sommige gebieden zelfs beter, is dus het vinden van een partner niet zo makkelijk meer als toen. Zoals ik zei, we stellen nu hogere eisen en er is veel aanbod. Doordat iemand niet makkelijk kan komen aan een partner terwijl hij of zij zijn seksuele behoeften niet altijd kan onderdrukken, is dus de kans groter geworden dat velen onder ons, zijn gaan zoeken naar manieren om die seksuele behoefte te bevredigen. De ene heeft er geen moeite mee om gewoon te daten en seks te hebben en er zijn velen die het laten bij internet en telefoon.

Muslim sex thoughtWat ik hiermee wil zeggen is dat men niet snel dient te oordelen over anderen. Probeer niet de heilige boon uit te hangen om de indruk te wekken dat je het beter doet of dat je je verheven voelt (sommige vrouwen lopen te koop met hun maagdelijkheid), dan die mensen die dat wel doen. Persoonlijk neem ik het veel religieuze mensen onder ons kwalijk die dan belerend de les willen lezen dat je als een goed gelovige moet gedragen, maar verder weinig praktische oplossingen bieden of op zijn minst het probleem professioneler bespreken in plaats van te veroordelen en mensen bang te willen maken voor de hel. Dat soort retoriek is ver achterhaald en is niet de manier hoe je een maatschappij corrigeert. De les lezen kan iedereen, maar de kunst is dat je praktische oplossingen biedt, maar vooral dat je begrip toont voor de mensen die volgens jou niet voorbeeldig gedragen.

Ik kan het een vrouw of jongen niet kwalijk nemen die in deze maatschappij is opgegroeid met al die hoge eisen die worden gesteld. Waarin alles te duur wordt, niet makkelijk kan trouwen, plus al die verleidingen waar hij elke dag mee te maken heeft. Het zij op televisie of in zijn omgeving. Jongeren, mannen en vrouwen worden constant beproefd en moeten telkens hun gevoelens onderdrukken… En het ergste, is dat je van die religieuzen hebt die ook nog eens met uitspraken komen dat masturberen haram (verboden) is. Hun advies houdt op bij het zeggen dat je maar moet gaan vasten. Even serieus… Are you *piep* kidding me? Is dat alles wat je te bieden hebt als oplossing anno 2012/13? Men denkt hiermee het maatschappelijk probleem op te lossen. En daarna maar zeiken over de jongeren dat ze het slechte pad zijn opgegaan…

Het probleem is dat wij moslims achteruit lopen qua samenwerking en het streven naar een maatschappij waarin praktische hulp wordt geboden aan de mensen. Ik merk dat er veel mannen en vrouwen zijn die willen trouwen, maar doordat ze geen goede baan hebben of zelfs geen werk, of omdat ze door taboes worden bang gemaakt, durven velen elkaar niet te leren kennen. Velen kunnen niet wachten en dan is de verleiding om manieren te vinden je seksuele behoeften te bevredigen het gevolg ervan.

Muslim guy and girlKortom: Liever dat zo’n jongen en een meisje aan de telefoon klaarkomen, dan dat ze andere risico’s nemen die hen in gevaar brengen. Ach… ik had makkelijk een belerend praatje kunnen houden door te zeggen hoe haram dat is, maar ik weet dat ik daarmee lang niet het probleem oplos. Mensen willen niet horen wat ze al weten. Daarom stel ik de gehele gemeenschap verantwoordelijk voor het feit dat we het zo ver hebben laten komen. Van ouders die geen islamitische seksuele voorlicht geven tot aan imams die hun kop in het zand steken en het onderwerp zo goed als volledig vermijden.

Tegen diegenen die er voor kiezen seks te hebben aan de telefoon, had ik liever willen zeggen dat ze snel maar moeten gaan trouwen, maar ik weet dat dat vaak niet realistisch is. Maar ik kan op zijn minst iets zeggen wat praktischer is, namelijk: wees voorzichtig, deel niet je echte naam of je persoonlijke gegevens met iemand of waar je woont…, want al voor je het weet, zul je te maken krijgen met mensen die daar misbruik van gaan maken door je er mee te chanteren.

Misschien werd het tijd dat ik met de plannen die ik jaren in de vrieskist heb liggen er wat mee te gaan doen, namelijk een bemiddelingsbureau starten waarin door middel van een bemiddelaar, mannen en vrouwen aan elkaar middels een huwelijk worden gekoppeld.

Een kleine opmerking: Velen lezen alleen de titel en oordelen dat ik dat meen. Het is een sarcastische titel die als provocatie wordt bedoeld. Wie het artikel goed leest begrijpt meteen dat ik wat anders bedoel.

Mee discussieren over dit onderwerp op Facebook? klik dan hier.

Badr Youyou

