De islam met geweld associëren hebben moslims aan zichzelf te danken

Weet je, hoe groot mijn sympathie ook is voor het Syrische volk en het feit dat ik achter de rebellen sta, inclusief zelfs de salafisten die met goede bedoelingen daarheen zijn gegaan om Assad te bestrijden, heb ik altijd moeite met video’s waarin de islam wordt gebruikt voor zo’n beladen politiek probleem. Ik zeg tegen mensen altijd dat ze de islam hier buiten moeten houden. Je kan ook tegen onrechtvaardigheid vechten zonder God erbij te halen. Tegenwoordig wordt de islam bij alles gehaald om een eigen punt te willen maken.

Ook ben ik zwaar tegen het roepen van ‘Allahu akbar’ bij elke schot dat er gelost wordt. Hoe gelijk je ook hebt en aan de kant staat van de slachtoffers en tegen een dictator vecht, mensen dienen te beseffen dat God van oorsprong geen oorlog wil en dat elke dode er een te veel is in Zijn ogen.

Een andere nadeel is dat het roepen van God’s naam tijdens een oorlog vandaag de dag de indruk wekt dat de islam een oorlogszuchtig geloof is. We leven in een tijd waarin de mensheid in een beschaafde periode zit waarin de rechten van mensen universeel zijn en met zijn allen hebben afgesproken dat oorlog of het doden van mensen niet goed is. Als Amerikanen mensen met hun drones doden of oorlog in Irak of in Afghanistan voeren, dan horen we ze niet roepen dat ze het doen namens Jezus of het christendom. Zij houden Jezus erbuiten en willen het beeld dat Jezus alleen vrede en liefde betekent graag behouden. Bij ons moslims, iedereen inclusief de psychopaten die harten van hun vijand eten of die pubers doden omdat ze aan de kant staan van Assad, of welke aanslag die er gepleegd wordt, wordt er keihard ‘Allahu akbar’ erbij geschreeuwd en namens de islam gedaan.

Als je het aan mij vraagt: idioten zijn het. Geen wonder dat de islam wordt gezien als een religie van geweld. Blaam Geert Wilders en consorten niet of al die islamofoben, maar blaam op de eerste plaats je eigen mensen. Moslims hebben het er naar gemaakt. Iedereen die maar tekeer gaat en op alles wat los of vast zit schiet, schreeuwt ‘Allahu akbar’. Om ervan te walgen zelfs.

Wil je doden? Je bent dol op geweld? Prima, ga je gang. Dat kan ik toch niet tegenhouden, maar houd de islam erbuiten en kaap het niet voor je eigen dorst naar oorlog.

Bekijk de volgende video (Engels ondertiteld) om een beeld te krijgen hoe de islam erbij gehaald wordt als een onderdeel van de oorlog in Syrië:

Badr Youyou

Advertenties