‘Deel jonge vrouwen graag behandeld als lustobject’

lustobject

‘Deel jonge vrouwen graag behandeld als lustobjecten’  (Nu.nl)

Af en toe door je man als lustobject behandeld worden of daarover fantaseren, kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar leer dan wel je grenzen kennen door je niet zo te laten behandelen door een jongen waar je geen relatie mee hebt. Vrouwen klagen waarom mannen zo seksbelust zijn. Dat zit nu eenmaal in hun geaardheid. Zo is de man geschapen. Die kan wekelijks miljarden spermatozoïden aanmaken en hij is zo geprogrammeerd (geschapen) om er voor te zorgen dat de menselijke soort moet voortbestaan. In die zin kun je een man gerust beschrijven als een seksmachine. Wanneer je als vrouw je dan als een lustobject gedraagt, dan zorg je bij hem voor een hormonenrel die in hem het beest aanwakkeren. Het enige wat hij op dat moment denkt is: ‘ik wil haar bestuiven!’ en dit allemaal ten behoeve van het behouden van zijn soort zonder dat hij dat zelf weet.

In de afgelopen decennia heb ik het gevoel dat vrije seks is meer toegenomen. Vrouwen zijn wat losser geworden. Mannen waren dat altijd al en die zie ik niet zo gauw veranderen. Maar ik ben wel van mening dat vrouwen de touwtjes in handen kunnen hebben en de koers min of meer voor een groot deel kunnen bepalen van de interactie tussen hen en de mannen. Als velen zich als lustobject gaan gedragen, dan hebben ze niet in de gaten dat ze het daarmee ook moeilijk maken voor mannen om zich te kunnen binden en trouw te zijn aan één vrouw. Waarom zouden ze? Het enige wat veel mannen weerhoudt om zich als beesten los te slaan, is vaak ethiek en geloof (normen en waarden). Maar voor diegene die daar minder waarde aan hecht, zal zich gaan overgeven aan zijn ‘dierlijke’ verlangen. Kortom: De houding van vrouwen is veel bepalend voor hoe mannen naar hen kijken en hoe ze zelfs zich moeten gedragen.

Het is dus van groot belang dat je als vrouw je eigen lichaam respecteert, zodat je respect terugkrijgt. Want een man hoeft niet per se aan je te zitten om je lichaam niet te respecteren. Zijn ogen kunnen jou ook betasten en wat je zeker niet wil, is aangekeken worden als slechts een stortbak voor zijn ‘zweep-larfjes’, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel.

Badr Youyou

