Een boodschap aan wahhabisten die haat zaaien

wahhabi's divide sunni en shiaNiets is vijandiger dan het roepen dat anderen vijanden zijn, want dat is de bron van vijandigheid zelf.

Ik snap niet waarin mensen hun energie steken, hun tijd spenderen, of ze wel of niet boeken lezen en onderzoek doen. Een beschaafde moslim zal nooit andere moslims van een andere groepering uitkafferen en hen zwart willen maken. Zeker als die groep een grote groep is die ook een belangrijke positie neemt in de islamitische wereld. Uit de mond van een godvrezende moslim komt alleen het goede uit en dat mis ik bij sommigen hier die staan er een hobby van maken sjiieten over één kam scheren en roepen dat ze geen moslims zijn. Een hoop sjiieten doen hetzelfde en beide die dit doen zijn zelf het probleem van de moslimgemeenschap, of het nu een sjiiet is die dat doet of een soenniet (vrijwel alleen aanhangers van het wahabisme doen dit). Een Godvrezende moslim zou de fouten van een andere slechts bespreken op een respectvolle manier al is de andere partij minder of niet respectvol. De onwetendheid bij sommigen is dat ze niet in de gaten hebben dat de profeet zelf goed deed tegen christenen en joden die niet eens moslim waren en waarvan sommigen vijandig tegen hem hebben gedaan. Als ik het gedrag zie of lees wat er hier getypt wordt over sjiieten herken ik 0,0 islam in deze jongens die vol haat haat uitstralen naar sjiieten. Jullie tekst straalt helemaal niets wat terug verwijst naar het gedrag van de profeet zelf. In tegendeel wat ik herken is het bashen van een hele bevolkingsgroep wat ik erg herken in de Duitsers die ook alle joden over één kam schoren. Het is erg triest dat jullie dat gedrag niet in jullie zelf herkennen en weten jullie waarom niet? Omdat jullie sterk worden geïndoctrineerd door een leer die jullie leert om anderen te haten. Jullie haat naar sjiieten lijkt haast erger te zijn dan naar joden, christenen en naar atheïsten.

Zelfs ik die zwaar het wahhabisme bekritiseert en sterk afwijst, komt het niet in mij op om wahhabisten te haten, laat staan dat ik ze ga uitkafferen en ‘ongelovigen’ noem. Maar dat is ook de reden waarom ik die olie-islam (wahhabisme) die jullie aanhangen afkeur, vanwege het feit dat jullie jezelf leren om anderen te haten. Het zit helaas ingebakken in jullie credo en jullie weten niet beter. Hatelijke wahhabisten zouden sjiieten willen stenigen op de manier zoals de bewoners van Ta’if de profeet hebben gestenigd. Maar nee, zelfs van zijn leven trekken jullie geen levenslessen. Want de kick om andere groepsbevolkingen te schelden en uit te kafferen is veel leuker en sust de honger van die innerlijke minachting. Er komt meer haat uit jullie mond dan liefde waarin men uitdrukt zijn hoop dat God de moslims verenigt of op zijn minst leidt. Zelfs een gebed dat God sjiieten zou leiden is afwezig, maar hel verwensingen en hatelijke teksten strooit men als zaad en wie haat zaait, zal ook alleen maar haat oogsten.

Badr Youyou

