Gaan ‘ongelovigen’ naar de hel?

Een tekst uit 2012, maar zeer actueel. Als de meeste moslims zo zouden denken en de islam zo overbrengen, dan zou dat een stuk ellende en misverstanden schelen.

Badr Youyou

Vanwege bepaalde misverstanden die zowel moslims als niet-moslims over elkaar hebben, vond ik het van belang dat ik onderstaand bescheiden tekst schrijf. Het is op de eerste plaats bedoeld voor moslims. Als moslim vind ik dat ik me meer moet richten op mijn eigen gemeenschap dan op niet-moslims. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik ook klaar sta voor niet-moslims als ze vragen of interesse hebben over een bepaalde onderwerp.

Ik merk dat wij vaak te kampen hebben met misverstanden die ons onnodig in de weg staan om met elkaar te communiceren. Onze grootste vijand is niet zo zeer het feit dat mensen verschillende religies volgen en het ligt ook niet aan de manier hoe we met elkaar communiceren, al zeg ik er bij dat die ook erg wankelt. Maar de grootste misverstanden ontstaan door onze eigen houding en omdat we onszelf niet eens zo goed kennen als we graag denken…

View original post 3.052 woorden meer

